Carbohidratii sau glucidele

Carbohidratii sau glucidele au un rol energetic in organism, un gram de glucide eliberand prin ardere 4  calorii. In general creierul si muschii sunt cei mai mari consumatori de carbohidrati , mai ales in timpul exercitiilor anaerobice se consuma ei iar cantitatea disponibila are legatura directa cu energia si rezistenta.

In general, necesarul unei persoane care face sport este intre 2 si 6 grame de carbohidrati per kg corp. Pentru regimurile de slabire cantitatea necesara este de 0,5- 2 grame pe kg/ corp/ zi. Aceste cifre variaza insa in functie de tipul somatic, intensitatea antrenamentului, nivelul de stres al organismului…etc. In general proportia de carbohidrati din dieta zilnica trebuie sa fie in jur de 50%. In unele diete se foloseste o cantitate mai mica de carbohidrati dar adaugam grasimi si compensam balanta.

Sursele de carbohidrati trebuie sa fie cat mai putin  procesate si ar trebui sa aduca in dieta si fibre, minerale, antioxidanti, fitonutrienti, enzime- alegem legume, fructe cu cat mai putine produse de panificatie, zahar rafinat..etc.

Carbohidratii simpli– nu este nevoie sa mai fie descompusi prin intermediul digestiei, absorbindu-se rapid si reactionand rapid insulinic.  Este o problema si anume ca dupa acest raspuns rapid al insulinei, nivelul din sange scade mai mult decat este necesar rezultand un nivel energetic scazut si promovarea de grasime.

Glucoza( dextroza), este forma pe care o gasim in sange. Prin digestia celorlalte forme de carbohidrati complecsi( maltodextrina, amidonul), rezulta glucoza, care se obtine din glicogen, din aminoacizi si trigliceride.

Fructoza, reprezinta zaharul care se gaseste in fructe si miere.

Galactoza, nu o gasim in forma libera insa combinata cu glucoza formeaza lactoza, care o gasim in laptele dulce.

Zaharoza( zaharul alimentar sau sucroza), este format din fructoza si glucoza, foarte des intalnita in miere, trestia de zahar, sirop de artar..etc.

Maltoza– surse : berea, cerealele, semintele incoltite.

Carbohidratii complecsi sau polizaharidele. Legaturile lor complexe fac digestia mai lenta, oferindu-ne energie pentru o perioada mai indelungata. Amidonul reprezinta forma sub care plantele stocheaza carbohidratii in general.

Fibrele alimentare au rol complex si se gasesc in plante. In general nu sunt digerate de organism, cu mici exceptii.

Carbohidratii in exces la un moment dat sunt transformati in grasime!!!

Sky Fitness sala fitness, aerobic in Voluntari, COlentina.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s