Creatina si rolul ei

 

Multa lume face confuzie intre creatina si creatinina, prima fiind o substanta importanta pentru corp in timp ce de-a doua este un deseu.  In tesutul muscular, creatina se gaseste in cea mai mare proportie ( circa 80%)  combinata cu acidul fosforic (CP) care ne ajuta la contractia musculara, furnizandu- ne energia pentru resinteza ATP-ului, prima forma de energie folosita de corp.

Creatina contine de fapt 3 aminoacizi esentiali si anume glicocol, arginina si metionina. In corpul unui adult se produc zilnic in jur de 2 grame de creatina, 40% aflandu-se in stare libera iar 60% sub forma de creatin fosfat. Cea mai mare parte a creatinei se afla in muschi iar restul in sange, creier, inima..etc.

Depozitul de creatina musculara variaza intre 3,5 si 4 g pe kilogram de muschi. Atunci cand se termina, muschii trebuie sa se odihneasca si trebuie sa existe o pauza inainte de a repeta efortul. Un lucru bun este faptul ca organismul poate inmagazina pana la 5 g de creatina pe kilogram. Mai exact, daca nu se aduce creatina suplimentar, pentru a atinge capacitatea maxima a corpului (5 g/ kg muschi), circa 30% din capacitatea organismului de a inmagazina creatina nu este folosita. Studiile efectuate pe practicantii de culturism au demonstrat o crestere cu 30% a volumului repetarilor dupa numai 1 saptamana de administrare a creatinei ca supliment (foarte important de retinut este faptul ca doar creatina singura nu poate sa dea rezultate spectaculoase, ea trebuind ajutata de alte suplimente ca antioxidanti, complexe de vitamine si minerale, proteine – hrana de calitate, deci un regim alimentar diversificat si echilibrat si de un regim de viata – activitate sportiva – odihna echilibrat). Toate acestea sunt verigile unui lant din care daca una lipseste, rezultatul nu este cel dorit. Aud des in sala de fitness ..iau creatina dar degeaba o iau. Exact!! Pentru ca nu tii cont de aceste verigi.

Rolul principal al creatinei este de a volumiza muschii prin retentie de apa in celula musculara si de a ne furniza energia necesara unui antrenament intens. Doza zilnica recomandata este de 5 gr impartita in 2 doze si luata cu multa apa.

Multe sfaturi legate de suplimente gasiti la Sky Fitness, sala de fitness, aerobic din zona Doamna Ghica, Colentina.

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s